WODN
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Strona główna > WODN > Dydaktyczne umiejętności nauczyciela
Doskonalenie zawodowe powinno służyć stymulowaniu rozwoju zawodowego nauczyciela. Formy doskonalenia zawarte w tym dziale uwzględniają potrzeby nauczycieli wynikające z poziomu ich wykształcenia, specjalizacji, stażu pracy oraz specyfiki realizowanych przez nich zajęć edukacyjnych czy też prowadzenia zajęć przedmiotowych. Tematyka kursów wzbogaci wiedzę merytoryczną i metodyczną uczestników – pozwoli na uzupełnienie, pogłębienie i zaktualizowanie wiedzy oraz na nabycie nowych kompetencji i rozwinięcie już posiadanych.
32
Zindywidualizowane formy wsparcia dziecka/ucznia w szkołach/placówkach
33
„Praktycznie” o indywidualizacji nauczania
34
Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
37
Planowanie pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych
38
Metody nauczania przedmiotów zawodowych
39
„Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągać cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
40
Od kultury błędu do pedagogiki błędu – czyli sztuka aktywnego uczenia się i ponoszenia porażek
41
Myślenie krytyczne jako kompetencja przyszłości
42
Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce
43
Dlaczego warto realizować projekty edukacyjne?
46
Warsztat kreatywnego uczenia się i szybkiego zapamiętywania (mnemotechniki)dla nauczycieli, psychologów, pedagogów i specjalistów w oparciu o neurodydaktykę i kognitywistykę
44
Zasady skutecznej edukacji – jak uczyć, żeby nauczyć?
45
Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”
47
Wykorzystanie mnemotechnik w praktyce szkolnej na różnych poziomach kształcenia
48
Nowoczesne strategie uczenia się - błyskawiczny kurs szybkiego czytania i technik pamięciowych
50
Mindfulness - trening uważności w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
51
Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów
52
Rola wyobraźni w uczeniu się - jak uczyć, żeby nauczyć?
53
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży
54
Inspiracje wczesnoszkolne – jak pomóc dziecku osiągnąć sukces?
56
Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
57
Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darami Froebla wg koncepcji B. Bilewicz „Matematyczny dar”
58
Bajka i książka matematyczna w przedszkolu i klasach I-III
59
„Odmienna” metoda nauki czytania wg Ireny Majchrzak
60
,,Zabawy z farbą” – warsztaty dla nauczycieli
61
,,Wiosna i Wielkanoc” w działalności plastyczno – technicznej
62
,,To już zima i święta” – warsztaty plastyczne dla nauczycieli
63
Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
65
Efektywne uczenie w praktyce - jak nauczyć uczniów uczenia się?
66
Metody aktywizujące i motywujące na zajęciach szkolnych
67
Techniki motywujące i angażujące do nauki
68
Zaburzenia koncentracji u dzieci i młodzieży
69
Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
71
Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki?
72
Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów - zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
73
Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
74
Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
75
Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi.Wykorzystanie obszarów alternatywnych.
76
„Start” dla nauczyciela świetlicy szkolnej
78
BANK POMYSŁÓW - czyli inspiracje utworem muzycznym na zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
77
Aktywna świetlica w szkole – kreatywne pomysły na zabawyi działania świetlicowe
79
Wykorzystanie pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi
81
Tańczę, tupię, podskakuję – zabawy taneczne z elementami tańców w kręgu
83
„Głowa, ręka, noga, brzuch – całe ciało idzie w ruch” – warsztaty z gumą sensoryczną
84