Szukaj
Close this search box.

WODN

Tematy szkoleń
rad pedagogicznych

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2024/2025.

Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.

Organizacja pracy szkoły

1. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty
2. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym
3. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów
5. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
6. Edukacja na rzecz zielonej transformacji
7. Jak podnieść jakość procesu kształcenia?
8. Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną?
9. Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły
10. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030
11. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż
12. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi
13. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych.
14. Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
15. Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania
16. Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela
17. Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji w codziennej pracy nauczyciela?
18. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego
19. Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki
20. Szkolny savoir vivre
21. Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna

Dydaktyczne umiejętności nauczyciela

22. „Uczenie się jest odruchem warunkowym” – behawioralne uwarunkowania uczenia się
23. „Gdy góra lodowa topnieje” – wprowadzenie zmian w strategiach nauczania i przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty
24. Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym
25. Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję
26. Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
27. Kooperacja jako ważna kompetencja przyszłości
28. „Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące
29. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce
30. Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”
31. Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych
32. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym
33. Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
34. Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darmi Froebla wg koncepcji B. Bilewicz „Matematyczny dar”
35. Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów
36. Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
37. „Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę
38. Jak motywować uczniów do nauki?
39. Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem
40. Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki?
41. Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
42. Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
43. Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się
44. Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne
45. Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych.
46. Uczeń zdolny. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych.
47. Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?
48. Metody aktywizujące w praktyce szkolnej

Ocenianie osiągnięć uczniów

49. Ocenianie w praktyce szkolnej
50. Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia
51. Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się
52. „Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące
53. Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia.
54. Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

55. Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania
56. Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej
57. Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera
58. Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
59. Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce
60. Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych
61. Nauczyciel współorganizujący kształcenie w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja
62. Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy
63. Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna
64. Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy
65. Warunki efektywnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uwzględniającej potrzeby dzieci uczących się w szkołach/placówkach ogólnodostępnych
66. Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce
67. Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej

Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji

68. Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole
69. Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole
70. Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji
71. Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną
72. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie
73. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
74. Wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
75. Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych

Wychowawcze umiejętności nauczyciela

76. Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej
77. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie  pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa
78. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
79. Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć?
80. Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów?
81. Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
82. Interwencja kryzysowa w szkole
83. Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych
84. Hejt w sieci. „Ufam dziecku, ale kontroluję”.
85. Zapobieganie cyberprzemocy w szkole
86. Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania
87. Standardy ochrony małoletnich w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach oraz pozostałych placówkach oświatowych. Zadania i odpowiedzialność dyrektora jednostki za opracowanie i wdrożenie procedur.
88. Procedura Niebieskiej Karty a Standardy Ochrony Małoletnich – rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy
89. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom w kształtowaniu sprawności czynienia dobra u wychowanków i uczniów
90. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
91. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego
92. Integracja klasy
93. Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
94. Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze i akty autoagresji.
95. Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce
96. Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów
97. Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami
98. Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem.
99. Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować?
100. Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo
101. Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami

Umiejętności psychologiczne i interpersonalne

102. Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów
103. Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowawanek?
104. Sposoby na skuteczną komunikację z dzieckiem/uczniem
105. Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji
106. Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać?
107. Twój głos ma znaczenie – emisja głosu i wymowa

Zdrowie uczniów i profilaktyka

108. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
109. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej
110. Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma
111. Uczeń z zaburzeniami lękowymi – wskazówki do pracy dla nauczycieli i specjalistów
112. Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej
113. Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości
114. Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne
115. Edukacja prozdrowotna – nauka udzielania pierwszej pomocy
116. Pierwsza pomoc przedmedyczna

Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.

Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.

Skip to content