Szukaj
Close this search box.

PROJEKTY UNIJNE

Nowe wyzwania, nowe możliwości: kursy z zakresu kompetencji cyfrowych

Projekt „Nowe wyzwania, nowe możliwości: kursy z zakresu kompetencji cyfrowych” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie pt.: „Nowe wyzwania, nowe możliwości: kursy z zakresu kompetencji cyfrowych”, który jest dofinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działania 10.4  Kształcenie zawodowe, Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Cel projektu

Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych oraz wzrost kompetencji i umiejętności kluczowych poza edukacją formalną wśród minimum 90% ze 80 uczniów (42K, 38M) szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe, mieszkających lub uczących się w woj. lubelskim, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej w okresie: od 01.01.2025 r. do 28.02.2026 r. poprzez udział w zajęciach ukierunkowanych na rozwój kompetencji cyfrowych i językowych.

Grupa docelowa

Grupę docelową projektu stanowią wyłącznie uczniowie szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe (technikum, branżowej szkoły I stopnia, branżowej szkoły II stopnia, szkoły policealnej, szkoły artystycznej) znajdujący się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, uczący się bądź zamieszkujący teren województwa lubelskiego.
Beneficjent planuje objąć wsparciem 80 uczniów (42 uczennic, 38 uczniów) w wieku pow. 15 r.ż.
Co najmniej 5% grupy docelowej projektu będą stanowili uczniowie z niepełnosprawnościami.
Co najmniej 30% grupy docelowej projektu będą stanowili uczniowie mieszkający na: obszarach wiejskich województwa lubelskiego, na terenie gmin zagrożonych trwałą marginalizacją w województwie lubelskim, na terenie miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze w województwie lubelskim.
Zgodnie z zapisami regulaminu konkursowego będą to uczniowie spełniający co najmniej jedną z następujących przesłanek:
1. posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności;
2. posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno–pedagogiczną;
3. pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej;
4. posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą
5. posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;
6. wychowywanie się w rodzinie niepełnej;
7. pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;
8. uczniowie z doświadczeniem migracji.

Miejsce realizacji:

Projekt realizowany jest na terenie województwa lubelskiego.

Formy wsparcia:

1. Projekt obejmuje wsparcie w postaci:
a) zajęć pozalekcyjnych w obszarach tematycznych wynikających z diagnozy potrzeb ucznia:
• kodowanie: tworzenie cyfrowych światów – wprowadzenie uczniów w podstawy programowania i rozwijanie ich umiejętności cyfrowych poprzez tworzenie własnych projektów – zajęcia grupowe dla 40 uczniów (5gr. po 8 os.); każda grupa po 72h dyd.,
• sztuczna inteligencja: podstawy, zastosowania, etyka – wprowadzenie uczniów w podstawy sztucznej inteligencji i jej zastosowań, rozwijanie ich umiejętności cyfrowych, a także zachęcanie do kreatywnego myślenia – zajęcia grupowe dla 40 uczniów (5gr. po 8 os.); każda grupa po 72h dyd.,
• zajęcia indywidualne z języka angielskiego – rozwijanie umiejętności językowych uczniów w kontekście technologii informacyjnych, kodowania i sztucznej inteligencji. Zajęcia będą koncentrować się na słownictwie branżowym, komunikacji technicznej oraz praktycznym użyciu języka angielskiego w projektach technologicznych – dla 80 uczniów w wymiarze 12h dyd/1 uczeń,
b) zakup niezbędnych materiałów szkoleniowych (notatnik, teczka, długopis).

Rezultaty projektu:

• Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 4 uczniów (2 uczennice, 2 uczniów),
• Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 80 uczniów (42 uczennic, 38 uczniów),
• Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 72 (38 uczennic, 34 uczniów)
• Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 4 (2 uczennice, 2 uczniów).

Wartość projektu wynosi 293 300,00 zł, a kwota dofinansowania to 263 940,00 zł.
Termin realizacji: 01.01.2025 r. do 28.02.2026 r.
Realizator projektu: projekt realizowany jest przez Ośrodek Szkolenia Dokształcania i Doskonalenia Kadr KURSOR Sp. z o.o.

Biuro projektu

Adres:
ul. Partyzantów 9, 22-400 Zamość

Dane kontaktowe:
tel. (83) 342 25 78,
tel. 501 439 813

Email:
m.kawka@kursor.edu.pl

#funduszeUE

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. (83) 342 25 78 lub tel. 501 439 813 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00.

Wyślij zgłoszenie do projektu

Dane uczestnika
Skip to content