Szukaj
Close this search box.

WODN

Tematy szkoleń
rad pedagogicznych

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2024/2025.

Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.

 

Organizacja pracy szkoły

  

1.

Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty

  

2.

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym

  

3.

Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym,
w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego

  

4.

Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów

  

5.

Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych

  

6.

Edukacja na rzecz zielonej transformacji

  

7.

Jak podnieść jakość procesu kształcenia?

  

8.

Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną?

  

9.

Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły

  

10.

Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030

  

11.

Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie
z przedstawicielami branż

  

12.

Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi

  

13.

Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych.

  

14.

Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych

  

15.

Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania

  

16.

Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela

  

17.

Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji
w codziennej pracy nauczyciela?

  

18.

Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego

  

19.

Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki

  

20.

Szkolny savoir vivre

  

21.

Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna

  
 

Dydaktyczne umiejętności nauczyciela

  

22.

„Uczenie się jest odruchem warunkowym” – behawioralne uwarunkowania uczenia się

  

23.

„Gdy góra lodowa topnieje” – wprowadzenie zmian w strategiach nauczania i przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty

  

24.

Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym

  

25.

Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję

  

26.

Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?

  

27.

Kooperacja jako ważna kompetencja przyszłości

  

28.

„Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące

  

29.

Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce

  

30.

Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości”

  

31.

Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych

  

32.

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym

  

33.

Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej

  

34.

Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darmi Froebla wg koncepcji
B. Bilewicz „Matematyczny dar”

  

35.

Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów

  

36.

Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?

  

37.

„Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region
i ojczyznę

  

38.

Jak motywować uczniów do nauki?

  

39.

Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem

  

40.

Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki?

  

41.

Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki
i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa

  

42.

Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów

  

43.

Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się

  

44.

Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne

  

45.

Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych.

  

46.

Uczeń zdolny. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych.

  

47.

Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne?

  

48.

Metody aktywizujące w praktyce szkolnej

  
 

Ocenianie osiągnięć uczniów

  

49.

Ocenianie w praktyce szkolnej

  

50.

Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia

  

51.

Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się

  

52.

„Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące

  

53.

Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia.

  

54.

Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem

  
 

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  

55.

Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania

  

56.

Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej

  

57.

Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera

  

58.

Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji
– organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej

  

59.

Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce

  

60.

Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych

  

61.

Nauczyciel współorganizujący kształcenie w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja

  

62.

Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy

  

63.

Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna

  

64.

Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy

  

65.

Warunki efektywnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uwzględniającej potrzeby dzieci uczących się w szkołach/placówkach ogólnodostępnych

  

66.

Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom
ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce

  

67.

Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej

  
 

Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji

  

68.

Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole

  

69.

Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole

  

70.

Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji

  

71.

Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną

  

72.

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie

  

73.

Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych
w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

  

74.

Wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

  

75.

Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych

  
 

Wychowawcze umiejętności nauczyciela

  

76.

Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej

  

77.

Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły
oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa

  

78.

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów
i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.

  

79.

Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć?

  

80.

Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów?

  

81.

Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

  

82.

Interwencja kryzysowa w szkole

  

83.

Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych

  

84.

Hejt w sieci. „Ufam dziecku, ale kontroluję”.

  

85.

Zapobieganie cyberprzemocy w szkole

  

86.

Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania

  

87.

Standardy ochrony małoletnich w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach oraz pozostałych placówkach oświatowych. Zadania i odpowiedzialność dyrektora jednostki za opracowanie i wdrożenie procedur.

  

88.

Procedura Niebieskiej Karty a Standardy Ochrony Małoletnich – rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy

  

89.

Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom
w kształtowaniu sprawności czynienia dobra u wychowanków i uczniów

  

90.

Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły

  

91.

Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego

  

92.

Integracja klasy

  

93.

Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać?

  

94.

Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze
i akty autoagresji.

  

95.

Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce

  

96.

Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów

  

97.

Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami

  

98.

Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem.

  

99.

Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować?

  

100.

Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo

  

101.

Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami

  
 

Umiejętności psychologiczne i interpersonalne

  

102.

Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów

  

103.

Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowawanek?

  

104.

Sposoby na skuteczną komunikację z dzieckiem/uczniem

  

105.

Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji

  

106.

Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać?

  

107.

Twój głos ma znaczenie – emisja głosu i wymowa

  
 

Zdrowie uczniów i profilaktyka

  

108.

Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży

  

109.

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej

  

110.

Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma

  

111.

Uczeń z zaburzeniami lękowymi – wskazówki do pracy dla nauczycieli i specjalistów

  

112.

Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej

  

113.

Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości

  

114.

Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne

  

115.

Edukacja prozdrowotna – nauka udzielania pierwszej pomocy

  

116.

Pierwsza pomoc przedmedyczna

  

 

 

Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.

Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.

Skip to content