WODN
Tematy szkoleńrad pedagogicznych
Strona główna > Szkolenia online i kursy dla nauczycieli… > Rady pedagogiczne
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2024/2025.
Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.
Organizacja pracy szkoły | |||
1. | Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty | ||
2. | Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym | ||
3. | Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, | ||
4. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów | ||
5. | Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom | ||
6. | Edukacja na rzecz zielonej transformacji | ||
7. | Jak podnieść jakość procesu kształcenia? | ||
8. | Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną? | ||
9. | Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły | ||
10. | Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 | ||
11. | Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie | ||
12. | Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi | ||
13. | Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych. | ||
14. | Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych | ||
15. | Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania | ||
16. | Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela | ||
17. | Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji | ||
18. | Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego | ||
19. | Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki | ||
20. | Szkolny savoir vivre | ||
21. | Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna | ||
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela | |||
22. | „Uczenie się jest odruchem warunkowym” – behawioralne uwarunkowania uczenia się | ||
23. | „Gdy góra lodowa topnieje” – wprowadzenie zmian w strategiach nauczania i przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty | ||
24. | Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym | ||
25. | Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję | ||
26. | Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? | ||
27. | Kooperacja jako ważna kompetencja przyszłości | ||
28. | „Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące | ||
29. | Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce | ||
30. | Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości” | ||
31. | Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych | ||
32. | Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym | ||
33. | Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej | ||
34. | Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darmi Froebla wg koncepcji | ||
35. | Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów | ||
36. | Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się? | ||
37. | „Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region | ||
38. | Jak motywować uczniów do nauki? | ||
39. | Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem | ||
40. | Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki? | ||
41. | Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki | ||
42. | Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów | ||
43. | Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się | ||
44. | Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne | ||
45. | Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych. | ||
46. | Uczeń zdolny. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych. | ||
47. | Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? | ||
48. | Metody aktywizujące w praktyce szkolnej | ||
Ocenianie osiągnięć uczniów | |||
49. | Ocenianie w praktyce szkolnej | ||
50. | Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia | ||
51. | Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się | ||
52. | „Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące | ||
53. | Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia. | ||
54. | Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem | ||
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | |||
55. | Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania | ||
56. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej | ||
57. | Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera | ||
58. | Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji | ||
59. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce | ||
60. | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych | ||
61. | Nauczyciel współorganizujący kształcenie w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja | ||
62. | Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy | ||
63. | Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna | ||
64. | Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy | ||
65. | Warunki efektywnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uwzględniającej potrzeby dzieci uczących się w szkołach/placówkach ogólnodostępnych | ||
66. | Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom | ||
67. | Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej | ||
Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji | |||
68. | Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole | ||
69. | Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole | ||
70. | Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji | ||
71. | Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną | ||
72. | Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie | ||
73. | Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych | ||
74. | Wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej | ||
75. | Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych | ||
Wychowawcze umiejętności nauczyciela | |||
76. | Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej | ||
77. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły | ||
78. | Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów | ||
79. | Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? | ||
80. | Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów? | ||
81. | Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. | ||
82. | Interwencja kryzysowa w szkole | ||
83. | Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych | ||
84. | Hejt w sieci. „Ufam dziecku, ale kontroluję”. | ||
85. | Zapobieganie cyberprzemocy w szkole | ||
86. | Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania | ||
87. | Standardy ochrony małoletnich w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach oraz pozostałych placówkach oświatowych. Zadania i odpowiedzialność dyrektora jednostki za opracowanie i wdrożenie procedur. | ||
88. | Procedura Niebieskiej Karty a Standardy Ochrony Małoletnich – rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy | ||
89. | Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom | ||
90. | Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły | ||
91. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego | ||
92. | Integracja klasy | ||
93. | Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać? | ||
94. | Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze | ||
95. | Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce | ||
96. | Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów | ||
97. | Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami | ||
98. | Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem. | ||
99. | Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować? | ||
100. | Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo | ||
101. | Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami | ||
Umiejętności psychologiczne i interpersonalne | |||
102. | Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów | ||
103. | Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowawanek? | ||
104. | Sposoby na skuteczną komunikację z dzieckiem/uczniem | ||
105. | Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji | ||
106. | Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać? | ||
107. | Twój głos ma znaczenie – emisja głosu i wymowa | ||
Zdrowie uczniów i profilaktyka | |||
108. | Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży | ||
109. | Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej | ||
110. | Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma | ||
111. | Uczeń z zaburzeniami lękowymi – wskazówki do pracy dla nauczycieli i specjalistów | ||
112. | Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej | ||
113. | Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości | ||
114. | Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne | ||
115. | Edukacja prozdrowotna – nauka udzielania pierwszej pomocy | ||
116. | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.
Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.