WODN
Tematy szkoleńrad pedagogicznych
Strona główna > Szkolenia online i kursy dla nauczycieli… > Rady pedagogiczne
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2024/2025.
Tematy zapisane czcionką pogrubioną korespondują z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz z zadaniami nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty.
Organizacja pracy szkoły |
|
1. | Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty |
2. | Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym |
3. | Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego |
4. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów |
5. | Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych |
6. | Edukacja na rzecz zielonej transformacji |
7. | Jak podnieść jakość procesu kształcenia? |
8. | Jak uczynić szkołę/placówkę innowacyjną i przyjazną? |
9. | Innowacja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – szansą rozwoju szkoły |
10. | Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 |
11. | Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż |
12. | Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi |
13. | Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych. |
14. | Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych |
15. | Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania |
16. | Prawo oświatowe w codziennej pracy nauczyciela |
17. | Mediacja w warunkach szkoły/placówki oświatowej – jak wykorzystać elementy mediacji w codziennej pracy nauczyciela? |
18. | Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego |
19. | Tworzenie programu naprawczego szkoły/placówki |
20. | Szkolny savoir vivre |
21. | Prawa i obowiązki nauczycieli, odpowiedzialność karna i dyscyplinarna |
Dydaktyczne umiejętności nauczyciela |
|
22. | „Uczenie się jest odruchem warunkowym” – behawioralne uwarunkowania uczenia się |
23. | „Gdy góra lodowa topnieje” – wprowadzenie zmian w strategiach nauczania i przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty |
24. | Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym |
25. | Indywidualizacja kształcenia – 7 pomysłów na Twoją lekcję |
26. | Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? |
27. | Kooperacja jako ważna kompetencja przyszłości |
28. | „Znaleźć złoty środek”, czyli jak osiągnąć cele edukacyjne stosując TIK oraz inne metody aktywizujące |
29. | Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole/placówce |
30. | Edukacja STEAM z „Laboratoriami przyszłości” |
31. | Kształcenie kompetencji kluczowych w różnych sytuacjach edukacyjnych |
32. | Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym |
33. | Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej |
34. | Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darmi Froebla wg koncepcji B. Bilewicz „Matematyczny dar” |
35. | Sposoby na poprawę koncentracji uwagi uczniów |
36. | Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się? |
37. | „Jestem uczniem, jestem obywatelem” czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę |
38. | Jak motywować uczniów do nauki? |
39. | Metoda „Dialogu Motywującego” w pracy z niezmotywowanym uczniem |
40. | Uczeń trudny. Jak go motywować do nauki? |
41. | Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa |
42. | Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów |
43. | Wspomaganie w nauce ucznia z trudnościami w uczeniu się |
44. | Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, działania terapeutyczne |
45. | Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych. |
46. | Uczeń zdolny. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych. |
47. | Metody „przyjazne mózgowi” – jak rozwijać potencjał uczniów wykorzystując techniki neurodydaktyczne? |
48. | Metody aktywizujące w praktyce szkolnej |
Ocenianie osiągnięć uczniów |
|
49. | Ocenianie w praktyce szkolnej |
50. | Ocenianie jako istotny element procesu kształcenia |
51. | Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się |
52. | „Furtka zmian otwiera się od środka” – ocenianie kształtujące |
53. | Jak oceniać, aby uczyć? Metody i techniki nauczania wspierające rozwój ucznia. |
54. | Ocenianie jako relacja między nauczycielem a uczniem |
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
55. | Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania |
56. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce oświatowej |
57. | Diagnoza pedagogiczna dziecka z zaburzeniami rozwoju do 12 roku życia wg profilu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera |
58. | Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia, zamiast dostosowania ucznia do potrzeb edukacji – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej |
59. | Uczeń z opinią lub z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole/placówce |
60. | Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych |
61. | Nauczyciel współorganizujący kształcenie w przedszkolu i szkole – zadania, obowiązki, dokumentacja |
62. | Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – specyfika funkcjonowania, metody pracy |
63. | Zespół Aspergera, zaburzenia ze spektrum autyzmu i fobia szkolna |
64. | Dziecko z mutyzmem wybiórczym – wskazówki do pracy |
65. | Warunki efektywnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uwzględniającej potrzeby dzieci uczących się w szkołach/placówkach ogólnodostępnych |
66. | Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce |
67. | Dokumentowanie oraz ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom/uczniom w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej |
Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji |
|
68. | Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole |
69. | Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole |
70. | Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji |
71. | Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną |
72. | Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie |
73. | Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej |
74. | Wykorzystywanie przez naczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej |
75. | Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych |
Wychowawcze umiejętności nauczyciela |
|
76. | Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej |
77. | Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa |
78. | Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. |
79. | Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? |
80. | Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów? |
81. | Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. |
82. | Interwencja kryzysowa w szkole |
83. | Wpływ mediów na funkcjonowanie dzieci, młodzieży i dorosłych |
84. | Hejt w sieci. „Ufam dziecku, ale kontroluję”. |
85. | Zapobieganie cyberprzemocy w szkole |
86. | Zachowania opozycyjno-buntownicze; zaburzenia zachowania |
87. | Standardy ochrony małoletnich w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach oraz pozostałych placówkach oświatowych. Zadania i odpowiedzialność dyrektora jednostki za opracowanie i wdrożenie procedur. |
88. | Procedura Niebieskiej Karty a Standardy Ochrony Małoletnich – rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy |
89. | Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc rodzicom i nauczycielom w kształtowaniu sprawności czynienia dobra u wychowanków i uczniów |
90. | Czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a program wychowawczo-profilaktyczny szkoły |
91. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny w aspekcie realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego |
92. | Integracja klasy |
93. | Trudna klasa – jak ją opanować, wychowywać i nauczać? |
94. | Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży. Depresja. Tendencje oraz próby samobójcze i akty autoagresji. |
95. | Procedury postępowania w sytuacjach trudnych wychowawczo w szkole/placówce |
96. | Mediacja jako pozasądowy sposób rozwiązywania konfliktów |
97. | Negocjacje w środowisku szkolnym – 20 skutecznych technik przydatnych w prowadzeniu efektywnych rozmów z rodzicami i uczniami |
98. | Nauczyciele, rodzice, uczniowie. Relacje, komunikacja, bycie razem. |
99. | Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować? |
100. | Gdy rodzic staje się roszczeniowy – współpraca z tzw. rodzicami trudnymi i niewydolnymi wychowawczo |
101. | Skuteczna komunikacja z rodzicami – 12 wskazówek do pracy z trudnymi rodzicami |
Umiejętności psychologiczne i interpersonalne |
|
102. | Marka i autorytet nauczyciela – umiejętność budowania autorytetu wśród uczniów |
103. | Odważnie i z szacunkiem. Jak budować relacje nauczyciel-uczeń/wychowawanek? |
104. | Sposoby na skuteczną komunikację z dzieckiem/uczniem |
105. | Kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie rozwiązywania konfliktów i budowania relacji |
106. | Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – jak skutecznie przeciwdziałać? |
107. | Twój głos ma znaczenie – emisja głosu i wymowa |
Zdrowie uczniów i profilaktyka |
|
108. | Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży |
109. | Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej |
110. | Dziecko/uczeń przewlekle chory – padaczka, cukrzyca i astma |
111. | Uczeń z zaburzeniami lękowymi – wskazówki do pracy dla nauczycieli i specjalistów |
112. | Wybrane zaburzenia zachowania i zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży szkolnej |
113. | Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości |
114. | Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne |
115. | Edukacja prozdrowotna – nauka udzielania pierwszej pomocy |
116. | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Realizujemy także szkolenia pod potrzeby szkoły/placówki lub zespołu nauczycielskiego.
Zamówienie szkolenia rady pedagogicznej przyjmujemy na podstawie wypełnionej karty zamówienia szkolenia, przesłanej skanem lub pocztą tradycyjną.