Szukaj
Close this search box.

WODN

Wybrane szkolenia rad pedagogicznych

Wybrane szkolenia rad pedagogicznych wpisujące się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy:
– Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej (nr 109)
– Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki otyłości (nr 113)
– Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako lek i ważne działanie profilaktyczne (nr 114)
– Edukacja prozdrowotna – nauka udzielania pierwszej pomocy (nr 115)

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna:
– Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych. (nr 13)
– Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych (nr 14)
– Edukacja patriotyczna, obywatelska i obronna jako fundament wychowania (nr 15)
– „Jestem uczniem, jestem obywatelem”, czyli jak szkoła może stać się miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region
i ojczyznę (nr 37)
– Wychowanie do wartości podstawą kształtowania dojrzałości emocjonalno-społecznej (nr 76)

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym:
– Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów (nr 4)
– Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych (nr 5)
– Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i wrażliwości na potrzeby innych. (nr 13)
– Zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa (nr 41)
– Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów (nr 42)
– Wsparcie uczniów z obniżonymi możliwościami poznawczymi. Wykorzystanie obszarów alternatywnych. (nr 45)
– Edukacja włączająca – inkluzywna w praktyce szkolnej; dobre praktyki i wyzwania (nr 55)
– Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
i uczniom w systemie oświaty przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych (nr 60)
– Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe
i edukacyjne wszystkich uczniów – wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa (nr 77)
– Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów
i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. (nr 78)
– Odporność psychiczna dzieci i młodzieży – czy można się jej nauczyć? (nr 79)
– Jak budować odporność psychiczną u siebie i uczniów? (nr 80)
– Sytuacje kryzysowe, sposoby i zasoby. Emocje, stres, lęki, depresja – ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (nr 81)
– Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (nr 108)

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej:
– Nauczyciel 4.0 – Kompetencje cyfrowe w nowoczesnej szkole (nr 68)
– Cyfrowa Edukacja: Bezpieczeństwo, Krytyka, AI w Szkole (nr 69)
– Narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie edukacji (70)
– Jak skutecznie korzystać z narzędzi cyfrowych – metody aktywizujące wykorzystujące technologię informacyjno-komunikacyjną (nr 71)
– Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych i Internecie (nr 72)
– Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie
z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (nr 73)
– Wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci,
w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (nr 74)
– Cyberhigiena – bezpieczne korzystanie z urządzeń i narzędzi cyfrowych (nr 75)

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym:
– Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębienie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym (nr 32)
– Mały matematyk – edukacja matematyczna dzieci wg metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej (nr 33)
– Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III z darami Froebla wg koncepcji B. Bilewicz „Matematyczny dar” (nr 34)

6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi:
– Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2023 (nr 10)
– Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż (nr 11)
– Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi (nr 12)

7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego:
– Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym (nr 2)
– Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego (nr 3)

8. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty:
– Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty (nr 1)

Skip to content